Jeżeli prowadzimy własną firmę i chcemy poprzez Instagram promować ją i zdobywać klientów, musimy powziąć określone działania, które pozwolą nam uzyskać jak największą grupę fanów. Wiadomo, iż im takich osób więcej, tym marketing na Instagramie ma większą szansę zapewnić nam to, na czym nam zależy. Jeśli już mamy konto, znamy podstawy działania na Instagramie, wiemy jak używać hasztagów, a do tego posiadamy pomysły na treści na naszym koncie, kolejnym krokiem jest zdobywanie fanów, a więc osób, które będą nas obserwować. Jak to zrobić? Jakie działania powziąć, by ilość osób zaczęła jak najszybciej wzrastać, a nasze konto było widoczne dla szerokiego grona odbiorców?
Gdzie pozyskać klientów?
Istnieją dwa sposoby na to, jak możemy znalexć klientów mogących stać się zainteresowanymi naszymi produktami lub usługami. Po pierwsze należy obserwować profile i wchodzić w interakcje z takimi osobami, które używają hasztagów, jakie związane są z naszą branżą. Dla przykładu, jeśli prowadzimy sklep z artykułami fitness, a konkretne osoby pod swoimi postami zamieszczają hasztagi: #trening#fitness#sport# i tak dalej, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka osoba będzie zainteresowana asortymentem w naszym sklepie. Drugą drogą pozyskiwania potencjalnych klientów jest obserwowanie i wchodzenie w interakcje z osobami, które zobaczymy jako obserwujących naszą konkurencję. Skoro ktoś obserwuje na przykład sklep, który jest naszym konkurentem, możemy zachęcić go do polubienia naszego profilu, bo być może to my będziemy w stanie zaoferować mu lepsze rozwiązania, niż te, z których korzysta do tej pory.
Tak właśnie działa marketing na Instagramie i tak trzeba działać, jeśli chcemy osiągnąć sukces. Nic nie dostajemy za darmo, dlatego też jeśli chcemy coś otrzymać, musimy poświęcić temu dużo czasu i uwagi. Im więcej z siebie damy, tym więcej uda nam się otrzymać. Jeśli prowadzimy biznes początek zawsze jest trudny, dlatego też musimy liczyć się z tym, że aby zacząć funkcjonować, trzeba wcześniej wiele pracy i wkładu, by reklama zaczęła przynosić zamierzone rezultaty.
Marketing na Instagramie – sposoby na zwiększenie ilości osób, które obserwują nasz profil
Instagram to portal społecznościowy, który daje ogromne możliwości wszystkim przedsiębiorcom, jeśli ci potrafią w odpowiedni sposób z tego korzystać. Na samym początku najważniejsze jest to, abyśmy uzyskali jak największą ilość ,,fanów”, a więc osób, które nas widzą i które będą czytały nasze wpisy. Można postawić na trzy sposoby pozyskiwania obserwatorów. Jednym z nich jest wpisywanie odpowiednich hasztagów i nazw użytkowników i śledzenie ich profili. Drugim jest używanie River i wybieranie osób, które są warte obserwowania. I trzecią z opcji jest śledzenie każdego, kto zwrócił uwagę na nasz profil, kto skomentował post, polubił zdjęcie czy też zaczął nas obserwować.
Biorąc pod uwagę marketing na Instagramie należy wziąć pod uwagę ten fakt, że osoby które my polubimy, w większości przypadków odpowiadają tym samym. Wchodzą na nasz profil z ciekawości, chcą zobaczyć, kto ich obserwuje. Zaczynają obserwować i tym samym mamy kolejnych fanów. Ale tutaj nasza praca się nie kończy. Jeśli nasz profil nie będzie aktywny, a więc nie będziemy udostępniać treści, wówczas konkretne osoby przestaną śledzić nasz profil, bo nie będzie on zbyt interesujący. Jeśli jednak będziemy wstawiać posty, wówczas będziemy w świecie Instagramu w pełni aktywni, a więc i tym samym skuteczni w swojej reklamie i rozwoju. Dobrym działaniem jest śledzenie dziennie około pięćdziesięciu osób. Taka ilość pozwoli nam w stosunkowo szybkim czasie uzyskać odpowiednie grono fanów. Warto śledzić każdego kogo obserwujemy. Jedni zaczną także nas śledzić, a ci, którzy tego nie robią, mogą być w inny sposób zachęceni przez nas do obserwowania. Odczekajmy jakiś czas i spróbujmy ponownie.
Co warto robić na Instagramie?
Ludzie kochają konkursy, promocje, zniżki i rabaty. Jeśli na tym będziemy się skupiać, mamy dużą szansę na to, że taki marketing na Instagramie będzie skuteczną formą reklamowania naszej firmy. Im więcej takich konkursów, tym większa szansa na to, że klienci z chęcią będą chcieli nas obserwować.
Podsumowując – obserwujemy konkurencję, stosujemy hasztagi, starannie przygotowujemy się do tworzenia wartych uwagi treści, a do tego dbamy o regularność publikowania postów. Najlepiej aby odbywało się to w stałych porach dnia. Oczywiście, jeśli marketing na Instagramie ma spełniać swoje zadania należy stale szukać nowych klientów, wchodzić z nimi w interakcje, a do tego umieszczać link do strony w informacji o profilu. Im więcej od siebie damy, tym lepsze będą tego rezultaty. Każdy od czegoś zaczyna. Nie od razu jest się prezesem dużej firmy, nie od razu jest się marką, którą zna każdy. Małymi krokami warto zawsze iść do przodu, a z pewnością osiągnie się zamierzone cele i marzenia.