Sitodruk na ubraniach na usługach firm - jak wykorzystać go do reklamy?

Sitodruk na ubraniach na usługach firm – jak wykorzystać go do reklamy?

Wraz z coraz większym otwieraniem się rynku w obrębie niemal każdej istniejącej branży handlowo-usługowej mamy do czynienia ze stale rosnącą konkurencją na nim. Chcąc więc trafić do odbiorców ze swoją ofertą, firmy muszą uciekać się do coraz nowszych i bardziej innowacyjnych form reklamy i choć wydawałoby się, że marketing bezpośredni już dawno ustąpił temu internetowemu, rzeczywistość jest zgoła odmienna, a wielu przedsiębiorców zaczyna dostrzegać swoje szanse w takich formach reklamy, jak chociażby sitodruk na ubraniach. W jaki sposób go wykorzystać właśnie w celach marketingowych, skoro najbardziej kojarzy się z bardziej prywatnym zastosowaniem? Jak ukierunkować reklamę w jego postaci tak, aby trafić do tych osób, do których rzeczywiście chcemy trafić? Nad tym wszystkim pochylimy się w naszym krótkim poradniku.

W jaki sposób rozsądnie wykorzystać sitodruk na ubraniach do reklamy własnej firmy?

Sitodruk na ubraniach stanowi świetną formę reklamy pod jednym, acz dość istotnym i ciężkim do spełnienia warunkiem – jeśli wiemy, w jaki sposób wykorzystać go w tej formie. Ludzie stali się bardzo wymagający i czujni wobec reklamy. Oczekują, że ta nie będzie – kolokwialnie mówiąc – „chamska” i nachalna, a przyodziana w atrakcyjną formę. Zwłaszcza, że naszym założeniem jest sprawienie, by zadrukowane przez nas ubrania były przez ich odbiorców rzeczywiście noszone. Aby tak było, zadbajmy o to, by:

  1. Dobrać odpowiedni rodzaj ubrania – choć jeszcze do niedawna najpopularniejsze były T-shirty, dziś coraz częściej stawia się na inne odzienie. Spodnie, bluzy, czapki, a nawet biustonosze są świetnym nośnikiem reklamy – jeżeli oczywiście zostaną dobrze dobrane do konkretnego targetu (więcej na ten temat – w kolejnej części naszego poradnika).
  2. Zadbać o właściwy projekt – nie możemy iść na łatwiznę, ani też na kompromisy. Projekt musi zaskakiwać, ale jednocześnie nie wskazywać na to, że jest reklamą – przynajmniej nie na pierwszy rzut oka. Zrezygnujmy więc z prostej formy umiejscawiania własnego logotypu w szablonowym miejscu. Postawmy na coś ciekawego, zaskakującego, imponującego. Słowem: przykuwającego uwagę. Tutaj powinniśmy celować w stworzenie produktu nie takiego, który chcielibyśmy rozdać, a takiego, którego ludzie chcieliby otrzymać i o którego pochodzenia będą pytali na długo po jego rozdaniu.
  3. We właściwy sposób rozdawać ubranie – ubranie to nie ulotki. Nie powinniśmy rozdawać ich zupełnie za darmo i bezmyślnie, dowolnym przechodniom. Opracujmy więc właściwy plan, najlepiej taki ściśle związany z imprezą branżową. W ten sposób będziemy mogli pomyśleć nad bardziej innowacyjną formą rozdawnictwa, a przy okazji znaleźć ludzi rzeczywiście zainteresowanych tym, co robi nasza firma. Dwie pieczenie na jednym ogniu, jak to się mówi!

Zobacz także:

Jak targetować reklamę w postaci sitodruku na ubraniach?

Jedną z największych zalet sitodruku na ubraniach jest fakt, że możemy ją dowolnie i z ogromną swobodą targetować, a zatem ukierunkowywać na konkretną grupę odbiorców. Wiele tutaj zależy od projektu, który chcemy nadrukować. Musi on odpowiadać wymaganiom oraz gustom określonej grupy odbiorców, ale i przykuwać ich uwagę i najzwyczajniej w świecie być ciekawym. Tylko wtedy bowiem będzie spełniał swoją funkcję. Celujemy w efekt, który sprawi, że ludzie będą pytali noszących naszą reklamę, gdzie kupili dany element odzieży.

Choć projekt to podstawa, istotne jest również, na co tak właściwie on trafi. Jeżeli na przykład celujemy w reklamę wśród kobiet aktywnych, trenujących na siłowni lub biegających, dobrym rozwiązaniem będzie zadrukowanie biustonoszy sportowych. Jeśli z kolei naszym targetem są skaterzy, bardzo rozsądne będzie przygotowanie zadrukowanych czapek z daszkiem. Wszystko więc sprowadza się do gustów, ale i odpowiedniego zbadania rynku i zrozumienia, jaki rodzaj odzieży jest lubiany przez grupę, w którą tak właściwie celujemy.

Targetują więc reklamę w postaci sitodruku, zwróćmy uwagę na:

  • płeć odbiorów, która zdefiniuje kolorystykę zadruku, ale też określi, w jaki rodzaj odzieży będziemy mogli wejść,
  • wiek odbiorców – inne rzeczy są lubiane przez osoby starsze, a inne – przez młodzież,
  • styl, w jaki celujemy – istnieje wiele różnych podejść do reklamy. Uwagę odbiorcy możemy przykuć poczuciem humoru, inteligencją, błyskotliwością, albo też artyzmem; opcji jest mnóstwo,
  • nasz budżet – wszystko powinniśmy zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem, zdając sobie sprawę, że różne rodzaje ubrań do zadrukowania wpływają na różne ceny.

Podsumowanie

Sitodruk na ubraniach stanowi świetną formę reklamy niewielkich, ale i znacznie większych firm. Pozwala im sięgnąć po klienta najbardziej wymagającego, oczekującego jakości gadżetów reklamowych oraz ich „nie bezpośredniości”. Najlepiej w reklamie sprawdza się coś, co nie jest typowym jej nośnikiem – a wszelkiego rodzaju ubrania radzą sobie z tym doskonale. Nie wahajmy się więc, a rozpocznijmy projektowanie i obmyślanie strategii. Z pewnością opłaci nam się to bardziej, niż jakakolwiek inna forma marketingu bezpośredniego.

niemiecki