Nie da się ukryć, że popyt na kawę jest bardzo wysoki, jednakże z roku na rok jeszcze bardziej się zwiększa. Jest to napój, który towarzyszy nam już od wielu lat. Dlatego też ciekawym pomysłem na biznes może okazać się otworzenie własnego sklepu z kawą. W jaki sposób możemy stworzyć rzetelny biznesplan? Jak mogą wyglądać przykładowe działania w sieci? Jak powinna wyglądać reklama i promocja sklepu z kawą? O jakich formalnościach nie możemy zapominać? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
W jaki sposób stworzyć rzetelny biznesplan?
Zanim zaczniemy jakiekolwiek czynności związane z otwieraniem działalności gospodarczej w postaci sklepu z kawą, warto wcześniej zaplanować i stworzyć odpowiedni biznesplan, który wbrew pozorom jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że tego typu sklep może być otworzony przez każdego miłośnika kawy i herbaty. Jednak bez biznesplanu trudno mówić o realnych szansach sukcesu. Kiedy decydujemy się na jego skonstruowanie, konieczne okaże się dokładne wyliczenie kosztów i zysków. Jeśli zdecydujemy się na zbyt optymistyczną postawę, wówczas nasze działania mogą skończyć się niepowodzeniem. W tym etapie pesymizm jest jak najbardziej poprawny, oczywiście w granicach rozsądku. Zanim jednak usiądziemy do biznesplanu, warto w pierwszej kolejności osobiście odwiedzić tego typu lokalizacje. Ciekawym rozwiązaniem jest rozmowa ze sprzedawcami czy też z właścicielami takich punktów. Już na możliwie najwcześniejszym etapie warto zadbać o ewentualnych dostawców- kluczowe może okazać się sprawdzenie cenników, które znajdują się w sklepach internetowych. Rozpoczęcie zyskownej działalności jest możliwe, o ile uświadomimy sobie, ile sklep będzie nas kosztował, a także jakie realne zyski możemy uzyskać.
Jak mogą wyglądać przykładowe działania w sieci?
Kiedy uda nam się zrobić rzetelne obliczenia i dojdziemy do wniosku, że uruchomienie sklepu z kawą jest możliwe, wówczas możemy rozpocząć swoją działalność. Najbardziej optymalne wydaje się być prowadzenie sprzedaży internetowej. Dzięki temu, że skorzystamy z możliwości sieci, po produkty z naszego sklepu będą mogli sięgać nie tylko klienci mieszkający w naszej okolicy, ale także z całej Polski i poza granicami. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że prowadzenie sklepu ze słodyczami online wymaga świetnej organizacji. Wbrew pozorom są to kwestie często dość problematyczne. Przykładowo wszystkie zamówienia koniecznie muszą być realizowane na czas, a wszelkie błędy źle świadczą o naszej działalności. Jeśli chodzi o techniczne przygotowanie sklepu, najlepszym rozwiązaniem wydaje się być zlecenie tego innej, doświadczonej firmie. Alternatywnym rozwiązaniem wydaje się być wykupienie gotowego modelu, co również niekiedy może okazać się strzałem w dziesiątkę. Koszt takich usług oscyluje w granicach od 1000 zł do nawet 10 000 zł. Niezmiernie ważna jest wysoka jakość zdjęć, jak i również interesujące, zachęcające do zakupu napisy. Dodatkowo odpowiadamy za przyjmowanie i realizowanie zamówień, dlatego nienaganny kontakt z klientem to właściwie obowiązek.
Reklama i promocja sklepu z kawą – jak to powinno wyglądać?
Jeśli chcemy sprzedawać swoje produkty, otworzenie stacjonarnej działalności lub tej online nie będzie wystarczające. Co to oznacza w praktyce? Konieczne okażą się działania marketingowe. W przypadku stacjonarnej placówki już przed otwarciem warto wywiesić w witrynie duży, jednocześnie estetyczny napis, który poinformuje nas o tym, co powstaje. Dość dobrym pomysłem wydaje się być promocja zarówno w lokalnych, jak i branżowych mediach. Alternatywnym rozwiązaniem wydaje się być oferowanie swoich produktów u innych. Doskonałym przykładem jest zaserwowanie własnej kawy ze śmietanką do kawy u fryzjera czy też kosmetyczki. W zamian za to my możemy udostępniać wizytówki tamtych przedsiębiorstw. Pamiętajmy o szyldzie – wybierzmy ciepłe i stonowane barwy. Konieczne mogą okazać się regularne promocje, a także rabaty dla stałych klientów, aby zdobywać nowych usługobiorców nie tracąc przy tym tych starych bywalców.
O jakich formalnościach należy pamiętać?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością zadbania o niezbędne formalności. Przede wszystkim konieczne okaże się zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej. Możemy tego dokonać za pośrednictwem Internetu lub w tradycyjny sposób. W pierwszej kolejności musimy wypełnić wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarcze. Jeśli jednak wolimy tradycyjne formy, wówczas należy udać się do pobliskiego urzędu gminy. Pobieramy tamtejszy papierowy wniosek o wpis do CEIDG. Nie możemy jeszcze zapominać o formalnościach, które bezpośrednio związane są z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnych w ZUS. Aktywni przedsiębiorcy posiadają firmowe konto w banku, a także wyrabiają własną pieczątkę. Nie obędzie się bez wizytówki z numerem telefonu komórkowego i stroną internetową sklepu.